תמר למשפחה

התמיכה המשפחתית למשפחות חולי סרטן

מטרת ת.מ.ר למשפחה

תמיכה - מידע - רשת ביטחון

כל משפחה שחווה סרטן, זקוקה לתמיכה, למידע ולרשת בטחון. יד תמר נותנת למשפחה את הסיוע ההוליסטי על מנת שיוכלו לתפעל את היום יום שלהם במקסימום רוגע ושלווה.

מגוון שרותי תמיכה:

להורדת הזכותון יש למלא את הפרטים בטופס:

"בזכות יד תמר קיבלתי זכויות וקיצבאות שלא ידעתי שמגיעות לי וזה מה שהציל אותי מקריסה כלכלית".
"כל פעם שאני מרגישה לבד או שעולות תחושות קשות, אני מתקשרת למתנדבת, אני גרה לבד, והיא גרה לבד, אבל אנחנו לא לבד, אנחנו ביחד.."
"כשאובחנתי כחולה לא קיבלתי כלום, ובהתפרצות השניה, פניתי ליד תמר וקיבלתי כל מה שמגיע לי".
"כל כך מתרגשת, הבת שלי קיבלה משלוח שאפשר לחלק לכל ילדות הגן, חיוך כזה לא ראיתי שנה..."

סיפור אמיתי...

פנתה אלינו משפחת שלום (שם בדוי מטעמי דיסקרטיות), עם כאב גדול על אב שחולה במשך תקופה ארוכה. לשמחתם יש להם סביבה תומכת נפלאה וכל מעגלי המשפחה סבבו את החולה במסירות.

אך המתח שהיה בין אשת החולה (מנישואין שניים) לבין בתו היחידה מנישואין קודמים החריף בתקופה הזו והקרע הלך וגדל ביניהן למרות הקושי המשותף. התחילו האשמות הדדיות לגבי אופן הטיפול בחולה, ורמת המסירות של כל צד…

במסגרת הליווי ביד תמר הוצמדו 2 מתנדבות מטפלות גם לאישה וגם לבת וכל אחת מהן עשתה תהליך עם המטופלת שלה, על מנת לעבד ולהבין את התחושות הקשות שעולות, את הצד השני של הסיפור ואת המורכבות של הדברים. לאט לאט התחילו להתקרב ולהתחבר..

לצערנו החולה נפטר. אך לשמחתנו החליטו האישה והבת דווקא להדק את הקשר ביניהן (בגיבוי המתנדבות שמלוות אותן).

הבת התקשרה אלינו בקול מרוגש: "אין לי מילים להודות על העזרה שלכם בתקופה הקשה שעברנו. אני לא מקלה ראש בעזרה הבירוקרטית שנתתם עם השגת הקצבאות והזכויות ששדרגו לנו את יכולת הטיפול באבא ז"ל, אבל מעל הכול אני מודה לכם על כך שהוא נפטר מהעולם אחרי שראה את הקשר הטוב שנבנה ביני לבין ס' ועל כך שלא פספסתי את ההיכרות האמתית עם האישיות שלה והיכולת שלנו היום להתמודד עם האובדן יחד".

שאלות ותשובות

אז איך זה עובד?

חולים אונקולוגים, בכל הגילאים, מכל המגזרים והדתות, ומכל מקום בארץ .

מרבית החולים מגיעים דרך העובדות הסוציאליות בבתי החולים הפזורים ברחבי הארץ או מהיכרות עם חולה שנעזר בעמותה. כמו כן

דרך האינטרנט/ רשתות חברתיות.

האפשרות המומלצת ביותר היא השארת פנייה מקוונת דרך האתר בכפתור צור קשר. כמו כן ניתן לפנות למספר הטלפון של המוקד, הן בשיחה והן בהתכתבות whatsapp. ניתן לשלוח מייל למשרד במידת הצורך info@yadtamar.org.il.

כדי להחליט מה היקף הסיוע שיוגש למשפחה מבצעים הליך קליטה ובודקים מהם הצרכים ומהן היכולות של המשפחה.

התהליך כולל היכרות ומיפוי צרכים ראשוני, עיבוד בתוך מערכת יד תמר והצעה למסגרת סיוע. 

עד 2 ימי עסקים לכל המאוחר.

אנו נדרשים לפרטים אישיים על מנת לפתוח תיק, אך איננו דורשים צילום ת.ז או מסמכים רפואיים על מנת לקבל ייעוץ או סיוע. לעיתים נבקש לראות מסמכים על מנת לתת את התשובה הנכונה ביותר למקרה שלכם. יש חיסיון מלא על כל המידע שיימסר.

כן, הסיוע למשפחות ניתן לגמרי בחינם!

יד תמר היא עמותה ללא מטרת רווח המתקיימת בעיקר על בסיס תרומות.

אנחנו מחכים לכם

פנו אלינו עכשיו בלחיצה על הכפתור

נשמח שתצרו עימנו קשר

עמותת יד תמר

פסח שמח!

מרכז הסיוע הארצי יישוב לפעילות ביום שלישי בתאריך 30 לאפריל 2024, אנא השאירו הודעה וניצור קשר עם שובנו לפעילות. 

למקרים דחופים אנא שלחו הודעה בווטסאפ וציינו שהפנייה דחופה.

דילוג לתוכן