יד תמר למען החולות בסרטן השד

תמיכה אישית ומשפחתית לחולות בסרטן השד

על פי נתוני משרד הבריאות נכון לאוקטובר 2020:

זכויות חולי סרטן

השלב הבסיסי

לדעת מה הזכויות שלך

הצפת זכויות + חיבור למאגרי מידע.

השלב המתקדם

בירוקרטיה

עזרה בפועל במילוי טפסים. עבודה מרחוק.

השלב המקיף

עבודה מעשית

עבודה מעשית מול רשויות ומשרדי ממשלה, כולל פגישות. • כוללני – הפעלת חיבוקי"ת יהלום (יכול להתקיים בכל שלב).

מטרת תמר למשפחה

תמיכה - מידע - רשת ביטחון

כל משפחה שחווה סרטן, זקוקה לתמיכה, למידע ולרשת בטחון. יד תמר נותנת למשפחה את הסיוע ההוליסטי על מנת שיוכלו לתפעל את היום יום שלהם במקסימום רוגע ושלווה.

מה הרעיון?

משפחה במשבר חווה מגוון קשיים. חלק מהקשיים הם כלכליים וסוציאליים וחלק ממנו שייך לתחושת הבדידות של החולה והמשפחה. מצב משבר מחייב באופן כמעט מיידי השקעת משאבים כספיים מעבר למה שקיים בשוטף בתקציב המשפחתי.

חלק מסוים מהמשפחות מסוגל לעמוד בנטל הכלכלי הראשוני. חלק אף זה לא. ככל שמתמשכת תקופת המשבר וככל שהולכים ורבים הצרכים, הרי שהקושי הכלכלי הולך וגדל. זהו בור. והבור הולך ומעמיק ומאיים לבלוע את המשפחה. אף אדם אינו שמח להיות נזקק. מדינת ישראל היא מדינת רווחה, ועל כן קבועות בחוק זכויות רבות ומגוונות של אדם במשברי מחלה מסוגים שונים. פעילות בכמה רמות למיצוי הזכויות של החולה/המשפחה במשבר תגרום לכך שהמשפחה תזכה במשאבים כלכליים וסוציאליים המגיעים לה על פי דין.

בנוסף, אנו מודעים לחשיבות הגבוהה לתת למשפחה כלים ייחודיים לניהול ההתארגנות המשפחתית: הכלים כוללים בין השאר: נציג משפחתי (Case Manager) אשר מסייע לתעדף משימות ולגייס את מירב כוחות העזרה בצורה חכמה ואפקטיבית תוך ניצול חוזקות והפעלת יציתיות.

מלווי המשפחה של יד תמר עוברים הכשרה ייעודית לקראת ביקורי הבית ולקידום תהליכי הליווי והסיוע למשפחה באופן פרטני ומותאם. התהליך מתייחס אף לקשיים בהתארגנות העזרה המשפחתית לפונה ולמשפחתו ומתן כלים יעילים גם בתחום זה, המעוגנים במודל תמר למשפחה.

שאלות ותשובות

מודל תמר למשפחה

זאת מכיוון שהמודל השלם בנוי בצורת יהלום אופיינית.
צורת היהלום של המודל מתארת את המעטפת לפונה עם משפחתו וכן למתנדב. בחלק זה שותפים אנשי יד תמר בתפקידיהם השונים, יועצים מקצועיים, ארגונים מסייעים ועוד.

החלק הפנימי של היהלום מדגים את עבודת המתנדבים ישירות מול הפונה ומשפחתו. המבנה מציג את השילוב המדורג בין היכולות של הפונה ומשפחתו ובין מידת המענה והסיוע שיגיש המתנדב. ככל שהיכולת גבוהה יותר, כך הסיוע שיוגש ממוקד יותר וקצר טווח יותר.

מודל תמר לקהילה – יהלום עוברת כחוט השני לאורך כל המודל וניתנת להפעלה בכל שלב.

כדי להחליט מה היקף הסיוע שיוגש למשפחה מבצעים הליך קליטה

התהליך כולל היכרות ומיפוי צרכים ראשוני, עיבוד בתוך מערכת יד תמר והצעה למסגרת סיוע.

ההחלטה הסופית על היקף העזרה היא רק לאחר הפגישה עם המשפחה.

יד תמר מפעילה מתנדבים מסורים ברחבי הארץ שעוברים הכשרה מקיפה על תמיכה למשפחות חולי סרטן ובמצבי משבר. מתנדבים אלה מלווים את המשפחות שזכאיות לסיוע יד תמר.

כן, הסיוע למשפחות ניתן לגמרי בחינם!

יד תמר היא עמותה ללא מטרת רווח המתקיימת בעיקר על בסיס תרומות.

אנחנו מחכים לכם

פנו אלינו עכשיו בלחיצה על הכפתור

נשמח שתצרו עימנו קשר

עמותת יד תמר

דילוג לתוכן